W ramach majowo-czerwcowego etapu programu „Szkoła Myślenia Pozytywnego” skupiliśmy się na refleksji nad odpowiedzialnością w społeczności szkolnej oraz nad tym, jak wyznawane i respektowane przez nas zasady i wartości wpływają na budowanie środowiska przyjaznego wszystkim uczniom i uczennicom.

Podjęliśmy ważne rozmowy o tym, czym jest środowisko inkluzywne – otwarte, włączające i akceptujące. Zastanawialiśmy się, dlaczego tak istotne jest dostrzeganie i uwzględnianie potrzeb wszystkich członków społeczności szkolnej, niezależnie od ich pochodzenia, sytuacji czy indywidualnych cech.

Rozważaliśmy także, w jaki sposób zasady i reguły obowiązujące w szkole mogą służyć nie tylko porządkowi, ale przede wszystkim zapewnieniu bezpieczeństwa, poczucia przynależności i szacunku każdemu, kto tworzy szkolną społeczność.

Wierzymy, że edukacja to nie tylko przekazywanie wiedzy – to także kształtowanie kompetencji społecznych, takich jak empatia, odpowiedzialność, umiejętność współpracy i rozwiązywania konfliktów. To właśnie one stanowią fundament zdrowego, świadomego i szczęśliwego życia – zarówno w szkole, jak i poza jej murami.